Techtek supportcenter
Hur kan vi hjälpa dig?
Kontakta oss
- ID:
- 03228673
- Momsnummer:
- CZ03228673
- Bankuppgifter: Adress: Bank
-
2400630545/2010
Fio banka, a.s., V Celnici 1028/10, Praha 1
- IBAN EUR
-
CZ91 2010 0000 0027 0063 0547
FIOBCZPPXXX
- IBAN GBP
-
CZ19 2010 0000 0029 0190 4903
FIOBCZPPXXX
FAQ
Betalningsalternativ
Kreditkort
Paypal
Du kommer att få fakturan efter att vi har skickat artikeln. Du kan ladda ner alla fakturor och kvitton direkt från ditt kundkonto. Du kan också använda vår chattbot som efter verifiering med order-ID och e-post ger dig din faktura.
Byten, returer och återbetalningar
För att säkerställa att din retur behandlas så snabbt som möjligt, vänligen skicka din beställning eller den produkt du vill returnera, tillsammans med en kopia av fakturan, till följande adress:
Techtek s.r.o.
Smetanova 2359/6
67801 Blansko
Czech Republic
VIKTIGT: Skriv ditt order-ID tydligt under adressen på kuvertet
För snabbare hantering av din retur, vänligen se våra instruktioner och hjälp för returer på följande webbsida för returer:
Returer.
För mer information om vår returpolicy, vänligen klicka på länken "Retur- och återbetalningspolicy" längst ner på denna webbsida eller följ denna länk: Ångerrätt
När du frånträder avtalet återbetalar vi alla betalningar som vi har tagit emot från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader som uppstår på grund av att du har valt en icke-standardiserad leveransmetod), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från den dag då vi informerades om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kommer att använda samma betalningsmedel som du använde vid den första transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat. Under alla omständigheter kommer du inte att ådra dig några avgifter till följd av en sådan återbetalning.
Återbetalningen kan hållas inne tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har lämnat bevis på att du har returnerat dem, beroende på vilket som inträffar först.
För mer information om vår returpolicy, vänligen klicka på länken "Retur- och återbetalningspolicy" längst ner på denna webbsida eller följ denna länk: Ångerrätt.
Returer kan göras upp till 30 dagar efter mottagandet av din leverans. Efter denna period är det inte längre möjligt att begära en retur med återbetalning. För mer information om vår returpolicy, klicka på länken "Ångerrätt" i sidfoten på denna webbsida eller följ denna länk:
Ångerrätt
Frakt och leverans
Vi erbjuder olika leveransalternativ. För exakt leveranstid vänligen se vår leveranspolicy:
Fraktpolicy.
Om du har fått en felaktig produkt, vänligen kontakta oss via e-post info@techtek.cz, använd formuläret Kontakta oss på sidan Kontakta eller skriv ett meddelande till oss via vår chatbot. Bifoga gärna bilder på den produkt som du har fått för att påskynda processen.
Du kan kontrollera statusen för din beställning via vår Chatbot eller kontakta oss direkt via e-post info@techtek.cz.
Du kan kontakta oss på följande sätt:
Chatbot på sidan av sidan
Kontaktformulär via webbsidan Kontakta oss: Kontakta
E-post: info@techtek.cz
Letar du efter ett batteri, en laddare, toner eller andra tillbehör till din enhet?
Enkel och snabb sökning med vår moderna AI-teknik!
Hos Techtek hittar du ett brett urval av ersättningsbatterier, laddare, toners och andra tillbehör för olika typer av enheter. För att hjälpa dig att hitta rätt produkt så snabbt som möjligt har vi skapat ett avancerat sökgränssnitt som tack vare AI-teknik låter dig snabbt hitta precis det du behöver.
Det enklaste sättet att hitta rätt produkt: Vi rekommenderar att du använder den exakta produktkoden som finns på originaltillbehöret du vill ersätta. Denna kod finns vanligtvis direkt på batteriet, laddaren, tonern eller annat tillbehör och kan innehålla en kombination av bokstäver, siffror och symboler. Koden kan till exempel se ut så här: AB12345XY eller LN-6789.
Innan du lägger din beställning, jämför noggrant följande information från ditt originalbatteri med produktbeskrivningen:
Kontrollera ditt originalbatterimodellnummer
Se till att modellnumret på ditt originalbatteri finns med i produktbeskrivningen. Detta är den viktigaste kontrollen!
Kontrollera mått och kontakttyp
Bekräfta att måtten, kontakttypen eller placeringen av kontakterna överensstämmer med ditt originalbatteri för att säkerställa rätt passform.
Kontrollera spänningen
Se till att spänningen som anges i produktinformationen är nära den på ditt originalbatteri (en mindre skillnad är acceptabel).
Kontrollera din enhetsmodell
Som en sista kontroll, verifiera att din enhetsmodell nämns i produktbeskrivningen för att säkerställa fullständig kompatibilitet. Vissa enheter kan ha flera kompatibla batterimodeller, så ta dig tid att bekräfta dessa uppgifter. Om du köper ett internt batteri till en bärbar dator eller surfplatta rekommenderar vi starkt att du öppnar enheten för att kontrollera batterimodellen inuti. Om du är osäker, kontakta oss gärna innan du beställer.
Skicka beställningen
Efter att ha verifierat korrektheten, lägg produkten i din varukorg, skicka din beställning och se fram emot ett paket fullt av energi från Techtek!

På bilden kan du se var koden vanligtvis finns på ditt tillbehör. Kopiera den exakt.
Tips för att välja rätt batteri:
- Kontrollera att den nya batteriets spänning matchar originalbatteriets spänning.
- Jämför kapaciteten (mAh) — högre kapacitet innebär längre batteritid.
- Se till att batteriets dimensioner är desamma som originalbatteriets.
Vad ska du göra om du inte hittar produkten? Om du inte kan hitta produkten du söker efter att ha angett koden eller enhetens namn, finns vi här för dig. Använd bara vårt kontaktformulär för att skriva till oss. Vi rekommenderar att du inkluderar så mycket information som möjligt om din enhet i meddelandet (t.ex. märke, modell, typ, bilder av etiketten eller tillbehöret). Vi hjälper dig gärna eller hittar ett lämpligt alternativ åt dig.
Vårt mål är att du ska hitta precis det du behöver hos oss och vara säker på att du har köpt rätt produkt. Tack för att du litar på oss, och vi ser fram emot att hjälpa dig med ditt val!
Behöver du information om din beställning?
På denna sida kan du enkelt hitta all information du behöver om din beställning.
Översikt över din beställning
Få en snabb överblick över leveransdetaljer och de produkter du har beställt.
Ladda ner fakturor
Alla fakturor för din beställning är tillgängliga på ett ställe när du behöver dem.
Aktuell orderstatus
Ta reda på vilken fas din beställning befinner sig i just nu—från mottagande till leverans.
Alternativ för att ändra din beställning
Om dina varor ännu inte har skickats, har du möjlighet att ändra eller avbryta din beställning.
Om du anger fel kombination mer än 3 gånger i rad kommer åtkomsten till denna sida att blockeras.
Behöver du hantera ett klagomål eller returnera varor?
På sidan för Reklamationsassistenten kan du enkelt ange alla nödvändiga detaljer för ett klagomål eller en retur och få detaljerade instruktioner för att returnera din vara.
Steg 1: Ange ditt order-ID och e-post
För att visa information om din beställning och skicka in ett klagomål eller en retur, ange ditt order-ID och den e-postadress som användes vid köpet.
Steg 2: Välj typ av förfrågan
Efter inloggning väljer du om du vill göra ett klagomål eller returnera varorna. Varor kan endast returneras inom 14 dagar efter leverans.
Steg 3: Välj varor och anledning
Välj de specifika produkter du vill klaga på eller returnera och ange anledningen till din förfrågan (t.ex. skada, uppfyller inte förväntningarna, fel storlek etc.).
Steg 4: Lägg till detaljer och skicka
Fyll i alla återstående detaljer som krävs för att behandla din förfrågan, inklusive en beskrivning av anledningen till klagomålet eller returen. Efter slutförandet får du adressen för att skicka varorna och möjlighet att skapa en fraktetikett.

Hos Techtek är det enkelt att hantera klagomål; vår Reklamationsassistent guidar dig genom hela processen.
Företagskunder
Vi förstår att många företag kräver en officiell prisoffert för interna godkännanden – även för inköp av en enda artikel. På vår e-butik är vi fast beslutna att göra din beställningsprocess smidig och enkel.
Om din organisation behöver en formell offert, kontakta oss helt enkelt genom formuläret nedan eller via e-post. Ange information om de önskade produkterna så kommer vårt team att ta fram och skicka ett prisförslag till dig.
När ditt team har granskat och godkänt offertförslaget skickar du bara en bekräftelse till oss. Vi kommer sedan att slutföra din beställning, utfärda en proforma-faktura för smidig betalningshantering och snabbt förbereda dina artiklar för leverans.
Vi finns här för att stödja din upphandlingsprocess med effektivitet och professionalism, så tveka inte att kontakta oss vid frågor eller önskemål. Låt oss förenkla din beställningsupplevelse så att du kan fokusera på det som verkligen är viktigt för din verksamhet.